Tillbaka

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev sist. Har varit riktigt deppig och nere så har lagt all min energi på att klara av att plugga mina kurser. Har knappt tränat heller, förutom det jag gör med laget. Vill bara sova bort deppiga perioder för jag orkar knappt gå upp på morgonen längre. Dock har jag äntligen pratat med en psykolog och vi ska ha kontakt ofta.

Har även börjat ta tag i min viktminskning, har lagt upp en enkel plan och bryr mig inte om hur lång tid det tar. Har lyckats att hålla mig under 70 i flera månader nu men vikten pendlar mellan 67 och 69 kg. Vill väga 60-65 kg och kommer ta tid på mig. Vill äta mer nyttigt och grönt utan att bli överdriven. Ska ändra lite småsaker varje månad för att få en bra och stabil viktnedgång. Har tagit bort första målvikten som jag hade i början av februari utan ska sträva efter att nå delmålen, oavsett hur lång tid det tar.

Planen:
• Byta ut havregrynsgröten mot fiberhavregrynsgröt
• Tillsätta mer protein till frukosten
• Byta till mer fullkornsprodukter, ska kolla ingredienser istället för på framsidan
• Göra mer mat från grunden så att jag kan välja själv vad som ska finnas i varje måltid
• Äta mer grönsaker och frukt
• Dricka mer vatten

Ska även börja med morgoncardio innan frukost. Jogga eller promenera i minst 30 minuter.

Viktmål:
• 66 kg
• 64 kg
• 62 kg
• 60 kg

Ska ge mig fan på detta nu, även om jag inte ska räkna kalorier så ska jag skriva upp allt jag äter och dricker.

Kommentarer
Postat av: Linda

det låter bra!! blir peppad när jag kommer in här och läser dessa inläggen!

2012-01-20 @ 15:38:54
URL: http://lindapalsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0