Fixa avlopp

Vi har haft stopp i vårt avlopp i köket hur länge som helst. Vi har använt sjukt mycket propplösande medel men det har inte funkat. Igår pratade jag med Tobias om det:

Jag: Du får fixa avloppet imorgon
Tobias: Jag är väl ingen rörmokare

Vilken man jag har! Nej så han skulle inte göra det. Jag ville verkligen inte göra det för jag vet hur äckelmagad jag är, jag höll på att spy när jag skulle torka ett barns näsa en gång. Ja bara tanken av det kan få mig att börja få spysmak i munnen.

Men jag tog fan tag i det och fixade det jävla avloppet och nu är jag hur nöjd som helst! Det var en sjuk fettpropp vi hade fått men nu är den helt borta! Det var inte så svårt att göra själv och man kan spara lite pengar på det, vem vill betala pengar när man kan göra det själv?

Det är bara att:
  1. Sätta en hink med en plastpåse i, under själv delen ni har stopp i.
  2. Skruva av vattenlåset (tror det heter så)
  3. Rensa röret så gott det går, skölj lite i diskhon så allt kommer med.
  4. Rensa vattenlåset och skruva fast det igen.
Såhär ser mitt ut:

 




Tänk på att det luktar illa som fan. Ha gärna gummihandskar på, speciellt om man inte vill ha något på händerna.

Lätt som en plätt och man behöver ingen man till att fixa det! Här har ni en guide till ett annat sorts avlopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0