Ännu en vecka är slut!

Då var det söndagkväll och veckan är snart slut. Jobbade mellan 12-16 och därefter stack jag till gymmet!
Dagens träning blev:
  • 24 minuter joggning
Det hade kunnat bli 25 men min mage började krångla rejält så jag var tvungen att sticka hem..

Efter duschen blev det mat och lite random tv tittande innan Pan Am började! Tråkigt nog planerade jag mitt bullbak på samma tid men det löste sig helt okey ändå! Gjorde grahamsbullar! Hoppas att dom smakar bra för jag måste få i mig mer fibrer och älskar bröd så det blev "2in1".

Receptet:
  • 5 dl vatten
  • 50 gram jäst
  • 8 dl grahamsmjöl
  • 5 dl vetemjöl
  • 150 gram kesella (jag valde vanilj smak)
  • salt, kardemumma, linfrön och solrosfrön
- Man värmer vattnet till fingervarmt. Smula sedan jästen i en bunke och häll i vattnet och rör om tills jästen smält.
- Tillsätt sedan kesella, salt, grahamsmjöl, linfrön, solrosfrön(jag hackade dom för att få mindre bitar) och ca hälften av vetemjölet. Arbeta degen tills den blivit smidig och lossnar från kanterna. Låt degen jäsa i 30 minuter under en duk.
- Mjöla ett bord och arbeta in resten av vetemjölet i degen. Dela i 2 limpor eller bullar. Jag fick 12 medelstora bullar. Låt jäsa ytterligare 30 minuter under duk.
- sätt in längst ner i ugnen i ca 30-45 minuter i 175 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0