Världens tråkigaste gympass

Kom upp 8 idag som planerat, och som typ alla andra dagar. Gick en 50 minuters promenad innan frukost, höll ett högre tempo idag och det gillar vi! När jag kom till gymmet började jag med konditionsträningen och sen skulle jag styrketräna. När jag gjort 2 övningar kände jag hur tråkigt det var! Har aldrig varit så uttråkad på gymmet innan. Dock tog jag mig igenom det och blev väl lite nöjd ändå. Hade lite för många övningar med, kanske var det som gjorde att motivationen försvann så snabbt:

  • 30 minuter löpning
  • Mage: 25 kg (maskin)
  • Ländrygg: 25 kg (maskin)
  • Övre rygg: 35 kg (rodd maskin)
  • Axelpress: 15 kg (maskin)
  • Bröstpress: 20 kg (maskin)
  • Bicepscurl: 6 kg (hantlar)
  • Axellyft fram: 5 kg (hantlar)
  • Hammercurl i rep: 10 kg
  • Triceps: 10 kg i rep
  • Stångsrodd: 10 kg + stång
  • Breda latsdrag: 6*15 kg, 6*20 kg
  • Plankan: 2*45 sekunder

 

Som ni ser blev det en hel del! Ska ta bort några övningar till nästa gång, en övning per muskel och variera övningarna istället. Blir helt snurrig när jag läser hur mycket jag gjorde och blev ändå inte trött, förutom i stångsrodden. Aja får köra på nästa vecka så håller jag tummarna att det blir bättre då! Övning ger färdighet heter det ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0