Recept på tomatsoppa

Tomatsoppan blev god så jag beslöt mig för att dela med mig av receptet! Jag gjorde mycket så att jag slipper göra nytt varje gång:

  • 1 kg passerade tomarer
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1 dl vatten
  • 2 dl matlagningsgrädde
  • 1 krm socker
  • 2 grönsaksbuljonger
  • salt och svartpeppar

Börja med att fräsa vitlöken och häll sedan i vatten, tomater, och grädde. Lägg i buljongerna och krydda. Klart! Tog ca 10 minuter och man kan ju lägga i brödkrutonger och bacon om man vill ha det mer matigt! Mängd kan man ju välja själv, detta ska räcka till 4 portioner så jag har att äta!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

haha rolig bild!

2011-12-08 @ 19:23:50
URL: http://lindapalsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0