Darrande armar

Passet var bra idag, kan knappt röra mina armar för jag är så trött! Det var jobbigare än vad jag trodde. Har börjat med Jamie Easons LiveFit trainer och jag ska följa det så gott det går. Vissa övningar kan jag inte göra för vi har inte dom maskinerna på gymmet så då får jag ersätta dom med något liknande istället!

Det finns 3 faser och man börjar ju såklart på fas 1. Det är lite uppvärmning till resten av faserna. Man styrketränar 4 dagar och vilar 3. Men jag tänkte cykla på mina vilodagar så jag får lite konditionsträning iomed att jag inte kan löptträna.

Dag 1 började idag och på schemat stod bröst och triceps:
  • Armhävningar
  • Bänkpress med hantlar
  • Liggande bröstflyes med hantlar (egentligen liggande bröstflyes i cablemaskin)
  • Smala armhävningar
  • Stående tricepspress
  • Triceps pushdown

Man kör 3*12 repetioner och vilar 1 minut mellan varje set. Passet tog 35-40 minuter och det är precis lagom. Trodde inte armhävningarna skulle vara så jobbiga men jag klarade bara 3*10 och det fick jag var nöjd med. Sista övningen var grym, hade typ inga krafter kvar så jag sög verkligen ut det sista jag hade. Längtar till träningen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0