Kroppsfixering

Såg "Livet som transsexuell tonåring" på 5an igår. Kände mig så träffad när hon sa att hon hela tiden tänker på hur hennes kropp såg ut, att den inte såg kvinnlig ut.

Jag kan säga att jag är extremt kroppsfixerad. Varje gång jag går förbi vår spegel här hemma drar jag alltid upp min tröja för att se hur det ser ut, speciellt efter att jag har ätit. Precis som om kroppen ändras så pass mycket efter varje måltid. Nej jag har ingen ätstörning men är så sjukt beroende av att se hur jag ser ut utan kläder, mycket pga att jag vill se hur mycket min träning verkligen hjälper.
Vet att jag också äter för lite med tanke på hur mycket jag tränar. Försöker äta var 3dje timme, inget speciellt bara så jag får i mig något. Är jättedålig på att äta och det är inte för att jag är rädd för att gå upp i vikt utan bara för att jag orkar inte laga mat hela tiden.

Vet också att jag kommer se mer resultat av min träning om jag äter mer. Så det ska jag börja med, laga mat så jag äter något ordentligt varje timme, så jag blir mätt. Ska även skärpa mig med att dricka vatten då jag vet att jag får kramp och extrem huvudvärk när jag inte dricker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0