Recept: nyttig kaka

Nu har jag fixat ihop receptet. Idén hittade jag här.
Jag glömde ha i socker så fick hälla det på kakan istället.

  • 3 dl havregryn   
  • 2 msk bakpulver
  • 2 mask kakao    
  • 3 msk protein    
  • 2 ½ dl vatten     
  • 1½ dl vetemjöl  
  • 1 msk socker     
Jag blandade ihop alla ingredienser och smörjde en plåt (med olivolja för att jag inte orkade ta fram smöret)
och hällde i lite mjöl så att kakan inte skulle fastna.
Ugnen satte jag på 200°C och det räckte med 15-20 minuter.

Vet inte om det är så jättenyttigt, men det är ju bättre än inget! :)


Kommentarer
Postat av: placebohoe

Gott :)

2009-12-14 @ 12:38:18
URL: http://placebohoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0