Give me some mo'e

Nu ska jag ut med hunden! blir en lite längre runda idag innan jag ska sticka till jobb.
Är förtillfället sjukt nöjd med städningen av lägenheten. Får se imorgon om det finns mer jag kan fixa med.


Lite svar här på kommentarer
(då jag inte kan skriva en kommentar på din blogg för att du är anonym)
Jag tänkte inte på det när jag köpte en massa utan mest att jag köpte saker för att JAG ville! Jag har ett eget liv utanför sambolivet som också måste få lite näring, annars blir jag galen.

Hunden har vi fortfarande råd med och det kommer vi ha sen också. Och det är inte alls STACKARS hund då den har allt den behöver och lite till. Bara för att vi har lite pengar betyder inte det att hunden far illa eller hur?
Nej exakt så innan du uttalar dig om stackars hund hit och dit så ta reda på fakta först och kritisera sen såfall.

Blir nu hunden sjuk är det något vi får ta då. Jag lever i nuet och just nu mår han bra. Jag kan inte gå runt och tänka på att saker kan hända i framtiden för det är ingen vi kan göra så mycket åt om det nu händer. Bara för att jag skriver att jag är fattig betyder inte att jag inte lagt undan pengar på ett eget konto till hunden så du kan sluta oroa dig.

Kommentarer
Postat av: J

Folk gillar att kritisera och döma .

Lille Joey har det bra! Och du förtjänar detsamma!

2009-11-11 @ 23:36:23
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du köpte kläder för att du ville, med andra ord får du ta konsekvenserna för det med. Det går ju inte att handla en massa för att man vill, och sen har man inte råd att betala hyran & andra räkningar. Det är ju inte riktigt så det fungerar. När du har ut så olika summer varje månad (som du verkar ha) får du ju sätta undan pengar till de månaderna du beräknas få lite mindre i lön.

Du kan väl ha ett liv utanför sambolivet ändå utan att behöva smälla massa pengar på saker - eller? Träning är ju en sådan sak tex.

Man får ju leva efter vad man har i plånboken och i första hand måste ju de pengarna gå till hyran & andra räkningar.

2009-11-12 @ 09:04:19
Postat av: Lina

Jag shoppade EFTER jag fixat med alla räkningar. Jag lever mitt liv som jag vill och det är inte alltid efter plånboken, dumt? Ja kanske lite men fy fan va roligt jag har istället.

2009-11-12 @ 09:51:12
URL: http://panil89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0