Blondinbellas debattartikel

Jag läste den. Jag höll med om att det inte går att vara bäst i Sverige utan att folk ska ha något att säga till om. Visar man hur duktig man är så blir det alltid folk som tittar snett på en, alltid någon som ska klaga på det man gör. Förstår inte varför man kan vara glada när det går bra för andra och tänka att ens egen tur kommer snart.

Har dock svårt för detta själv, men inte för att jag är avundsjuk. Gillar att vara bäst helt enkelt och är andra bättre än mig så blir jag mer förbannad än avundsjuk. Försöker bara bli bättre än andra, gillar att kalla mig själv bäst!

Nu kommer jag till det som jag verkligen AVSKYR med Blondinbella, hennes konstanta skryt om pengar. Vi vet att du har pengar, du nämner det i nästan varenda artikel som skrivs om dig. Kul för dig att du kan göra av med 15000 kr i månaden och att du snart har tjänat 1 miljon. Men pengar är inte allt här i livet, långt ifrån. Tycker att som offentlig person så måste man tänka på hur man framställer sig och vad man berättar. Det kan finnas personer som redan mår dåligt över sitt liv och läser om hennes liv och pengar och gräver ner sig ännu mer. Hon som vill öka folks självförtroende bör kanske tänka på det?

Nej jag är inte avundsjuk på henne, jag är nöjd med det mesta i mitt liv. Vad är jag inte nöjd med då, jo mitt jobb. Inte för att det är på Burger King eller för att lönen inte är den bästa, utan för att jag vet att jag kan sjukt mycket bättre. Det går bara inte just nu, fast jag söker hur mycket jobb som helst, men vet ni vad? Det kommer!

Kommentarer
Postat av: Maddet

Tack så mycket för din kommentar!

Har inte hunnit läsa igenom din blogg än, men lovar att jag ska göra det som tack för den fina kommentaren ;)

2009-03-10 @ 17:27:54
URL: http://maddets.blogg.se/
Postat av: Jaana

Det är bra Lina, du kan bli vafan du vill här i livet :) Satsta stort, det är skönt att se när folk vågar göra det!

2009-03-10 @ 17:48:49
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: Söten

klart det kommer darling, du ska få din restaurang:D

2009-03-10 @ 22:04:09
Postat av: Des

Bra skrivet Lina :) Men jag tror faktiskt inte att Blondinbella är en skrytare. Jag tror snarare att hon är stolt över sitt och över att hon, enligt henne, har tjänat varenda krona själv. Jag ser det snarare som något att se upp till, "kan hon kan jag". Det sjuka är att hon är 18 år, har tre företag OCH pallar plugga ekonomi. DET e fan beundransvärt! Jag älskar människor med höga ambitioner och jag tror lätt att du kan fixa en egen restaurang. Akta dig bara för alla avundsjuka bitches ;) Dom kan backstabba en som fan - believe me :D

2009-03-11 @ 23:08:30
URL: http://dsomidessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0