Fiasko igår!!!

Jag tyckte sveriges låt va bäst igår! För er som inte tyckte det, va den verkligen så dålig att inte ens komma i top 10?

Hur kan detta hända? Allt va ju perfekt enligt mig. Charlotte är en stjärna som gjorde allt rätt, men det räckte inte. Vet ni varför?

Jo för att Melodifestivalen har blivit något helt annat under åren. Man röstar inte på den låten man tycker är bäst utan man lägger rösterna på grannländerna. Alla balkanländer röstade på varandra, närliggande länder till Ryssland röstade just på Ryssland. Jag trodde alla hade förstått det nu, men icke. Ska vi (Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island) ha någon chans att vinna i kommande år måste vi börja rösta på varandra, tyvärr, det är väldigt tråkigt att det ska behöva bli så.

Och som Bert säger, "Sanna hade klarat det bättre". Det tror inte jag. Sannas låt va också jättebra, men ballader går inte hem i ett gäng låtar som är uptempo. Även om det varit en massa ballader i år så hade man fortfarande röstat på sina grannländer, så det kvittar väl att vi skickar den låt som fick mest tittarröster?

Charlotte va bäst igår, hon visade verkligen att hon har vad som krävs. Tyvärr räckte det inte i en tävling som handlar om allt annat än musik.
image7
Bild tagen från http://www.svenskamagasinet.nu/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0