Dagens träning 101210

Hemkommen från gymmet! Det var helt underbart jobbigt..
Blev både kondition och styrka.

Kondition:
5 km: 40 minuter (varav 10 gick jag)

Ska ha detta som utgångspunkt. Ska klara av att jogga 5 km utan att stanna, och under 40 minuter.
Helst innan fotbollen börjar, men allt beror på hur ofta jag hinner träna!


Styrka:
Biceps, triceps och mage

Hantelcurl:
3x8, 4 kg

Hammercurl med rep:

3x7, 7,5 kg

Tricepspress (vet inte om det heter det, kanske push-down?):
3x8, 7,5

Mage (maskin):
3x7, 15 kg

Mage (på boll):

3x7

Situps:

3x8

Nu ska jag satsa på att bli stark, och jag ska ta det lugnt med vikterna. Vill inte stressa fram styrkan utan det får gärna ta tid. Har 2-3 månader på mig innan fotbollen börjar igen och det är förhoppningsvis till då jag ska ha fått tillbaka lite av min styrka. Så! skratta inte åt mina vikter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0