Finally!

Va och kollade på hund idag :)
Tingade en som jag föll för direkt!
Här kommer bild på vår hund som vi ska döpa till Joey!(efter trummisen i Slipknot)




Du som har kommenterat att VI (jag och Tobias) ska skaffa hund.
Vi har råd, jag jobbar kanske inte varje dag men jag jobbar så vi har råd.
Jag ville ha en Jack russel just för att den behöver mycket motion och aktivitet.
Spelar fotboll för att jag både älskar det och älskar att röra på mig. Nej ingen i min familj jagar.
Jag har löst det med vem som ska passa hunden de få dagar jag jobbar en hel dag.
En hund får vara själv 4 timmar och en träning är 1½ timme plus tid dit/hem men det blir aldrig 4 timmar.
Matcher är ungefär likadant, plus på att Tobias är hemma på helgerna då dom flesta matcher är och han tittar mer än gärna när jag spelar och kan därför ta med sig hunden dit.


Detta är inget impulsköp och något vi gör bara för att.
Vi har planerat detta länge och nu hittade vi en valp som var billig.
Tråkigt att folk ska frågesätta saker som faktiskt inte rör någon annan än mig och Tobias.


Kommentarer
Postat av: Sara( I Linda klass på gymn.)

Va roligt med hund :) Jag har också precis köpt hund för cirka en månad sen.. ville bara säga att jag brukar läsa din blogg, hihi.. och bry dig inte om vad någon annan tycker och tänker, det är klart att du har tänkt igenom det hela när du häromdagen skrev att du kollat upp mycket om hunden :D jag har själv en terrier(westie)och det blir vad man gör dem till oavsett ras, men man får bara vara lite envisare med en terrier men det är bara roligt att ha något att jobba med ju...nu blev det långt, men ville bara säga det.. Kram Sara :)

2009-08-19 @ 22:49:54
Postat av: Sara( I Linda klass på gymn.)

.

2009-08-19 @ 22:51:31
Postat av: Linda

håller med sara! Och sen tycker jag att ska man kommentera och lägga sig i andras liv kan man iallafall berätta vem man är. Annars tycker jag man ska täppa igen foderluckan och hålla sina åsikter för sig själv.

2009-08-20 @ 11:28:55
URL: http://lindapalsson.blogg.se/
Postat av: Elin

URSÄKTA att namnet försvann i förra meddelandet.

Att folk kommenterar är väl inte så konstigt? Skriver man en blogg på nätet får man också räkna med att folk skriver kommentarer!

Dessutom skriver du ju själv att du övertalat din pojkvän.

Sen är just en Jack Russel en mycke speciell hund. Det är bara att läsa på nätet hur många som får lämna bort dem för att de inte kan hantera dem. Därav min rektion på val av "förstahund"

Förstår inte vad det har med saken att göra att du tycker det är kul att spela fotboll? Det är ju hunden som behöver aktiveras, och få tränat sinne.

2009-08-20 @ 12:53:54
Postat av: Sara

Jag tror att Lina kommer klara det galant.. Man går ju på valpkurser och där får man ju tips och råd.. Det är ju bara att använda sitt sunda förnuft samma när det gäller barn. Jag tycker man istället ska vara glad för hennes skull istället för att bara se på det negativa, det är faktiskt inte bara negativt att ha hund!. Och jag tror inte Tobias säger ja om han egentligen inte vill! Min pojkvän spelar också fotboll och då tar jag med hunden dit, det funkar UTMÄRKT :D

2009-08-20 @ 13:53:47
Postat av: Frida

Håller med Sara! Bra att du står på dig Lina, såg vad som skrevs på facebook, inte specillet snällt! Det kommer att gå jätte bra! När hunden är van vid att vara hemma själv klarar den av 5-6 timmar, bara man inte lämnar den mer den dagen sen!! LYCKA TILL! :D

2009-08-20 @ 18:10:36
Postat av: Jaanis

Stå på dig Lina, är du övertygad om att du kommer klara av att vara hundägare, så tror jag på dig!



Sen att folk gillar att ifrågasätta, det kommer alltid vara så, men se det som ett sätt för dig att tänka och känna efter om det verkligen är rätt beslut för dig, och jag tycker du verkar rätt säker :)

2009-08-20 @ 19:27:51
URL: http://jawnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0