Dagens träning + tips

Har precis varit på gymmet, blev som planerat på schemat plus styrketräningen jag inte gjorde igår!
Idag blev det dock ingen crosstrainer.

  • 20 minuter cykel
  • 30 minuter styrka
Har valt att i några veckor köra helkropp när jag tränar styrka. Mest för att jag ska komma in i det igen. När jag sen märker att jag vill förbättra vissa muskelgrupper kommer jag att dela upp det mer.

Tycker egentligen inte man behöver dela upp det så mycket, hel/halvkropps pass räcker långt.

30 minuter promenad/joggning/cykel per dag och 2 stycken 30 minuters styrkepass i veckan räcker om man tränar för att må bra. Man behöver heller inte träna på gym utan styrka hemma är också något som kan hjälpa en.

Allt beror ju på hur man vill se ut och så länge man är hälsosam så ska man göra det som känns bäst.

Exempel:

Detta är varken hälsosamt eller snyggt! (förstår att det antagligen har med sjukdomar att göra)





Detta är båda snyggt och hälsosamt! Man ska sträva efter mål som passar ens egen kroppsform och inte stirra sig blind på hur kändisar ser ut! Visst kan man använda det som motivation men man måste inse att alla är byggda olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0