The master cleanse

Min utmaning, som börjar idag, är att jag ska klara The master cleanse diet/detox. Beyonce's diet inför filmen Dream Girls, men jag tror hon gjorde den för att gå ner i vikt, inte för att rensa kroppen, som den är till för.

Det är som en fasta. man dricker enbart en lemonad gjord på vatten, citronsaft, lönnsirap och cayennpeppar. Man kan göra det i 10-40 dagar. Själv ska jag bara göra det i 10 dagar. Sen då och då ska man dricka 1 liter saltvatten (havssalt utan jod) som har en laxerande verkan. Kroppen får ju inte i sig några fibrer så man får ju inte ut allt den naturliga vägen.

Meningen är inte att jag ska gå ner i vikt utan för att rensa kroppen på alla gifter så att jag mår bättre innuti. Har ändå tagit mina mått för att se om det blir någon skillnad fast jag redan är smal.
Midja: 72 cm
Höft: 87 cm
Rumpa: 97 cm
Lår: 59 cm.

Nästa gång jag skriver om detta är ikväll så jag kan berätta hur dagen gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0