Magen är svullen och jag är pömsig

Nu har jag ätit min soppa, tyckte den var riktigt god, lagom stark för en gångs skull.

Ingredienser:
  • Kyckling
  • Räkor
  • Broccoli
  • Ris
  • Kesella
  • vitlök, curry och pirri pirri
Tärna och stek kycklingen. Sen tillsätter du räkorna och kryddar.
Hacka eller pressa vitlöken och fräs tillsammans med pirri pirri.
I med broccoli, kesella (jag tog ½msk) och vatten (ca 2 dl) och koka upp. (Man kan hälla i lite mjöl också om man vill att soppan ska bli lite tjockare.)
Häll i kycklingen och räkorna.
Koka riset under tiden du gör allt annat.

Smak:
1 2 3,5 4 5

Mättnadskänsla
1 2 3 4 5


ser kanske inte så gott ut men det var det faktiskt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0