Champions League Final!!

Kollade på CL finalen igår. Vilken rysare!! det kan man nog säga att det var. Som United fan e jag sjukt glad!!

Första halvlek dominerades av Manchester tyckte jag, Chelsea hade inte så mycket att komma med faktiskt.
Ronaldo gjorde mål i 26 min (ungefär) efter ett snyggt väggspel av Scholes och brown. Manchester släppte inte genom mycket förrens i 45 min då Lampard gjorde mål, efter vad jag tyckte var slarv av backarna. Kunde dom inte fått 1-0 i halvlek bara!! det hade gjort mig mindre nervös. Fast Van der Saar hade nog tagit bollen om han inte hade halkat!

Andra halvlek va helt klart Chelsea's. Dom skapade chanser på chanser. United hade stolpen som räddare i 78 min! Jag förstod aldrig riktig va manchester höll på med faktiskt. Va helt 100 på att dom skulle vinna lätt.

Efter drogbas målchans visste jag att united satsade på straffar, jag kände det på mig faktiskt.

I förlängningen fick drogba rött kort efter han gett Vidic en bitchslap. Rätt faktiskt då det va sjukt onödigt. Sen e jag faktiskt inte säker på vem det va som fick gult, Tevez fick det. Men det andra vet jag inte för det va ju total kaos där en stund.

Straffarna då.
 Hur kan Ronaldo missa? Jag chansade att han skulle missa men vafan, syrran blev lite sur på mig där faktiskt.
Lider med Terry, jävla otur (tur för manchester) att han missade. Blev ledsen när han grät, det e jobbigt att se män gråta faktiskt.
Van der Saar, vilken målvakt! Han touchade bollen i två av straffarna, han hade tur att Terry missade. Men vilken räddning!!! Förstod inte först att dom vunnit, men jag trodde Chelsea skulle slå en till.


Prisutdelningen: Ronaldo va sjukt glad (lättad över att dom inte förlorade iomed att han missade mål), Han smet förbi alla för att få medalj först. Sen höll han på att tappa pokalen, haha det hade varit roligt att se!!

Manchester United vann och det är jag glad för! Heja Manchester!!!!!!
image4



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0